29 de març 2009

Serra de Jordà en BTT

Figuerola, Miramar i el tossal Gros des de la serra de Jordà

Dissabte 28 de març de 2009. El pronòstic meteorològic previst és de pluja. Quan m'he llevat a les 7.55h estava el pati de casa força sec i feia estona que no es sentia una gota, així doncs m'he enfundat les perneres, el coulotte i l'impermeable i he baixat a l'església nova d'Alcover, des d'on surten sempre les sortides del CCA. A les 8.40h no hi havia ningú, així que he decidit dirigir-me cap a la serra de Jordà, on encara no havia estat. D'Alcover cap al pont de Goi, camí de Valls, granja Doldellops i carretera de Picamoixons per entrar a les canteres. Agafar després direcció Plana d'en Berga i boscos de Valls per anar a petar a Masmolets. D'aquí he agafat una variant poc freqüentada fins la torre de la Mixerda i el pont del Diable, i més envant el camí ja indicat fins al Pla de sta mª.

pont del Diable, a prop de figuerola i el Pla

Torre de la Mixerda, a prop de Fontscaldes i Masmolets
Un cop allí he renovat l'aigua del camelback perquè la què hi havia tenia un gust terrible ...
He enfilat cap a la pista asfaltada de Figuerola a Cabra per un cartellet de fusta que posa "volta pel terme" i que si el seguim ens durà a l'ermita de st Ramón del Pla. Jo he continuat fins trobar la carretera del Pla a Cabra, on 250 m més envant trobarem un altre pal de fusta que ens indica l'altra pujada cap a "st Ramón" i la "cova del Moro". Al tanto que la pujada a partir d'aquest punt és molt considerable, amb rampes que escol.len entre el 16 i 19%. Deixem el primer encreuament (a l'esquerra aniriem a parar a st Ramón) i continuem la pista principal amb forta pujada en direcció a la "Cova del Moro". Un cop dalt deixem un altre indicador (a la dreta aniriem al camí de Cabra) i continuem per la pista a l'esquerra anant a petar a la font del Manco, on no hi raja aigua.

Ermita rompanica de St Ramón, al Pla de sta Mª

Font del Manco, a tocar de la Cova del Moro

Indicador abans de trencar la cadena. Al fons el Tossal Rodó
De moment el dia s'aguanta prou bé, vaig amb màniga curta i tot, i decideixo continuar amunt. Torno a trobar un pal indicador (a l'esquerra es baixa cap a Figuerola) però continuo amunt per anar a trobar el coll de la Coloma. El cel es comença a tapar una mica però la temperatura encara és agradable. Encaro la última rampa amb pedra molt desomposta i comença a espetagar la cadena i els pinyons. De sobte "CRAC!!", em giro i veig la cadena per terra. Caram, toca treure el trontxa-cadenes i treure algun eslabó. Quan em disposo a continuar faig quatre pedalades i es torna a trencar la cadena. La torno a arreglar però aquest cop el què es trenca és el trontxa-cadenes. Ara sí que anem espavilats i a sobre comencen a caure gotes. Em poso l'impermeable, deso la cadena a la motxilla i encaro la baixada pel senderó pedregós que he deixat uns metres enrera. Arribo a Figuerola i comença a ploure de valent. Decideixo baixar al Pla pel camí i fins a Valls per la carretera ja que fa baixada. Són les 12.10h i confio que el Xavi Marcos estigui obert per poder solucionar el problema.
A les 13.15h ja tenia cadena nova, i després de 47 km agafo novament direcció Alcover pel camí de Valls.
En total una altra aventurilla d'aquestes que ens pasen a la gent que practiquem aquest esport tan agraït i/o desagraït, de vegades.

1. Un matí molt ben aprofitat, Pep: 60 km més al sac, tot i la pluja i la cadena. Jo porto un tronxacadenes però no el sé fer servir, els dos cops que he trencat la cadena m'ho han arreglat gent amb millors mans que les meves potes. Hauré de practicar amb una cadena vella, a veure si n'aprenc.
    Ja veig que no t'atura res i que aquest any et posaràs més fort que mai.
    A veure si ens veiem aviat.

2. hola Pere, aviam si ens veiem aviat, ja saps que de gran vull ser com tu ... :-)