6 d’abr. 2009

Pel Priorat en BTT ...

àrea d'esbarjo al Lloar ...
Dissabte al matí les previsions són molt més esperançadores que durant la setmana, així que aprofitem amb l'Iván (punki) per anar a Falset a realitzar algun tram dels circuits que estan pensats per a la guia que ha de sortir a final d'aquest any amb Cossetània.
Sortim doncs de Falset sense presses. El plat mitjà encara espatega de la cadena trencada de l'altre dia, així que hauré d'anar en compte de no forçar-lo massa a les pujades, o sigui abusar de plat petit !! Ens arribem a Marçà amb una fresqueta molt evident a les cames, ja que estan amb els pèls de punta... continuem pel camí marcat fins als Guiamets, on podem fer una visita a l'embassament. D'aquí baixem molt per tornar a pujar poc després i agafar el camí del rec que ens portarà fins al Masroig, on tenim una bonica pujadeta per arribar-hi. Parada i fonda al casal del poble i únic bar. Ens demanem unes canyetes i jo un entrepà de llangonissa per emportar. Quina sorpresa quan me'l porten perquè gairebé no em cap a la motxilla ... Després de fer coneixences ens despedim i agafem direcció al Molar, amb trams de PR i GR. Sortim seguint la GR que ens portarà fins al coll del Rei en pujada moderada però molt ferma i bonica, passant per paratges totalment salvatges i inhòspits.

camí als Guiamets

arribant al Molar
Continuem una mica més amunt del coll fins trobar una senyal que ens indica un senderó que ens portarà de dret al Lloar, i que ens farà disfrutar de la bici, passant per terrenys variats sense deixar de ser un senderó 5 *. Arribem al Lloar i anem a buscar els columpis per menjar el súper entrepà. 30 min més tard ja no queda res i fa una mandra arrancar de nou que ja veurem si arribem a Falset. Sortim pel GR en direcció a Bellmunt del Priorat, però abans d'arribar-hi ens dirigirem a l'esquerra per remuntar fins a les antigues mines ara en desús. Quina pista més bonica i amb un ferm excel.lent i molt rodador !! Arribem a Bellmunt i continuem per la carretera uns metres fins a trobar l'entrada del camí que ens portarà de dret a Falset pel GR, que tot i anar entre vinyes increïbles no para de pujar.
Som de nou a Falset amb un sabor de boca renovat, i és que el Priorat és terra d'aventura !!

senderó cap al Lloar

terra rojenca arribant al Lloar

serra dels Llangossets i coll de les Bassetes

antigues mines de Bellmunt

salut i pedals

1. BLOG POTENZA!!!!
    belissimas fotos, muy informativo los graficos y mapas.
    inspirador para los praticantes de BTT!