3 de març 2009

Pic d'Estós - 2531 m

Isra a contrallum ...

El diumenge 1/3/09 ens tronavem a trobar amb la penya badalonina a l'entrada de la vall de Literola per intentar l'ascensió al pic d'Estós. Tot i que el temps no prometia massa comançavem a enfilar-nos pel senderó que travessa el bosc inicial fins arribar ja a la zona de l'Amorriador. Passat aquest i atravessant un allau que havia caigut del pic de Literola enfilem cap a la cabaña del Ubago o Forcallo, on agafarem direcció O ja per pales amb una neu molt bona. Estan començant a caure flocs tímids de neu que segurament faran la baixada molt més divertida. Arribem sense més complicacions a la collada que hi ha entre el turó de Frontonet i el pic de Dalliu o Estós. L'últim tram de cresta s'ha de fer sense esquís ja que és un pel complicada amb neu, així que ens calçem els crampons i cap amunt hi falta gent. Llàstima que el dia no va acompanyar gaire, tot i així crec que aquest pic és un dels miradors més bonics que hi ha a la vall de Benasque. Baixarem pel mateix lloc l'únic que ens desviarem per unes pales molt divertides que hi ha una mica més al S, tal com baixem a la dreta, per anar a parar al barranc dóna l'entrada a la vall. La neu de la baixada era gairebé perfecte !!! ... A disfrutar ...

cim del pic d'Estós

contemplant el Perdiguero i el Perdigueret ...

arribant al coll abans del cim

Pic d'Estós entre boires ...

Per veure més fotos premeu AQUÍ

1. Ei!!

molt guais les cròniques i les fotos, són un bon reflexe d'un molt bon cap de setmana.

a reveure!!

records des de Girona!!

2. Pep, aquest blog està de conya!!!! Quasi com els entrecots que vem liquidar a Benasque.
    Felicitats!!

3. Fotos i crònica "cullunuda", quina enveja!!!