21 de febr. 2009

En BTT pel Tallat i Forès ...

Avui al matí, 20/2/09, en Picardia m'ha obsequiat amb una ruta esplèndida que només ha estat deslluïda pel sol, que no s'ha deixat veure fins ben entrat el migdia.
Hem sortit de l'Espluga en direcció NE pel GR-175 fins arribar a la carretera que puja de Blancafort a Montblanquet. Quan hem sigut al Cap del coll hem girat direcció E enfilant ja cap a la serra del Tallat, sempre seguint el GR que a troços es converteix en senderó. Hem passat per sota el santuari i hem continuat fins a trobar la carretera que porta a Rocallaura. Aqui hem tornat a agafar a la dreta continuant encara pel GR fins arribar al poblet de Belltall. Ha estat una llàstima que fins aleshores no hem pogut gaudir de massa sol i el paisatge es desmereixia bastant, tot i així el temps s'ha mantingut ferm al voltant del 10ºC. De Belltall hem continuat per la pista que porta a Forès, però ben aviat l'hem deixada per agafar rumb N-NE i anar a trobar les dures rampes asfaltades que pujen fins sl collet Blanc, des d'on en baixada hem arribat al poblet de Glorieta, construit amb pedra seca i molt ben conservat. Allí hem parat a fer un mos al costat mateix dels antics rentadors.

GR-175 de camí al Tallat

sense paraules ...

Collet Blanc, al fons Belltall

arribant a la Sala de comalats
Hem sortit per damunt el castell en direcció a la Sala de Comalats, on hem arribat uns 15 min més tard, i on el sol ja començava a fer acte de presència. La Sala és un petit llogarret abandonat on només hi trobem un restaurant en venta. Quina llàstima de poblet amb lo bonic que arribaria a ser si s'en tingués una mica de cura ...
Hem girat cua i hem agafat direcció SE fins a Forès, altiu i gran torre de guaita de la Conca de Barberà, i que mai deixarà d'encisar-me ... D'aqui ja gairebé tot en baixada fins a Solivella, Blancafort i l'Espluga. En resum un mati súper agradable de BTT, que com sempre ens permet conèixer llocs nous d'una entranyable bellesa.

rentadors de Glorieta

porxada a l'entrada de Glorieta

baixant cap a Solivella, al fons Forès

vorejant Blancafort

1. Ja veig que fa dies que està penjat aquest article al bloc, però us volia dir com a veïna del poble de Forès que aquesta gran ruta val la pena repetir-la tenint en compte que els pobles i llocs per on es passa estan cada dia més arreglats i bonics.

Si en voleu saber més: www.fores.cat i www.passanantibelltall.cat.