26 de febr. 2009

A peu entre Montblanc i rojals ...

El diumenge 15 de febrer ens trobavem a les escoles de Montblanc per realitzar una ruta dura (1154 m de desnivell positiu acumulat) però d'una bellesa espectacular, llàstima que el dia no hi ajudés massa.
Sortiem de les escoles de Montblanc enfilant el primer tram de GR-171 que va de Montblanc a l'Espluga de Francolí. Abans d'arribar-hi però trobem la pista asfaltada que puja cap a l'ermita de la Tirnitat, on parariem a fer un mos i a contemplar la seva font canalòbrica. Continuavem pista amunt en direcció la Pena, deixant a l'esquerra el GR-175 que travessa el barranc de l'ermita i la font de les 3 virtuds cap a l'ermita de st Joan de la Muntanya.

ermita de la Trinitat

font de l'esport, sota el mirador de la Pena

mirador de la Pena, llàstima de núvols
Arribem a la font de l'Esport on ens aturem per gaudir de la seva aigua i continuen ara ja per senderó en pujada fins al mirador de le Pena, on normalment es té una vista esplèndida de la Conca de Barberà i les Garrigues, i des d'on es divisen els Pirineus, però en aquesta ocasió només vam poder gaudir de la conca de l'Espluga i el monestir de Stes Creus. Ja està bé !!
Tornarem a enganxar el GR-171-4 fins als plans de St Joan i al coll de la Creu de l'Ardit, per continuar per la pista principal fins poc abans del coll de la Mola, on ens decantarem a l'esquerra fins al bonic poblet de Rojals, on pararem a fer una visita a l'amic Manel de la Socarrimada i on pararem a fer un mos per dinar.

plans de st Joan enboirats

fent un mos a la Socarrimada, Rojals

font del Grèvol al barranc de la Vall

ermita de st Josep, Montblanc

la Vall ...
De baixada agafarem el GR-171 que transcórre per tot el barranc de la Vall fins arribar a l'ermita de st Josep, ja a tocar de Montblanc.