18 de febr. 2009

En BTT pel NE de la Conca de Barberà ...

panoràmica del pirineu des d'Aguiló

El dissabte passat, 14 de febrer de 2009, ens trobavem amb la Rebeca i el punki a la gasolinera de Montblanc per anar fins a Rocafort de Queralt en cotxe. Allí començariem una ruta que ens va fascinar i que resultaria ser tan bona com el mateix dia assolellat i plàcid.
Començavem la ruta en direcció a Montbrió de la Marca, per continuar ja cap al cim del Comaverd, tot un "símbol" que toca pujar si es fa la ruta llarga del Cister. A mesura que anavem pujant l'horitzó ampliava les seves línies nevades d'O a E, podent observar bona part del pirineu català, inclús s'intuïa una part de les Maladetes ... Quina canya !!!

Rebeca deixant Montbrió de la Marca enrera ...

arribant al cim del Comaverd, 902 m
Del Comaverd continuavem ara ja en baixada fins al coll de Valls i cap a la petita població de Vallespinosa, enclavada enmig de rocalls que senyalen la barrancada que baixa ja cap al Pont d'Armentera i Santes Creus. Aprofitem per fer un mos i beure una mica. Continuem pel GR-7 en direcció Pontils, on arribem 40 minuts més tard després d'una pujada amb calor i una baixada per disfrutar, incloïnt-hi un troç de senderó per praderes que ja comencen a ser verdes ... mmmmm

baixant a Vallespinosa. Alfons la serra de Biure de Gaià

carrer de Vallespinosa en direcció al castell de Selmella

Vallespinosa
De Pontils pujem a Bellprat continuant perl GR, on podem conversar una estona amb una dona d'allò més simpàtica, la qual venia de collir 4 bledes per fer el dinar. Per aquests racons de món encara queden aquells moments en què sembla que tot s'hagi aturat durant uns anys i es pugui disfrutar de la senzillesa de la gent i el paisatge. De Bellprat ens dirigim a Aguiló per pista asfaltada, uns km més envant es trona pista forestal en perfecte estat. De Moment el dia està essent de postal. Arribant a Aguiló tornem a disfrutar de la sensacional vista del pirineu català ben blanquet. Baixem ara ja cap a Sta.Coloma. D'aqui anem cap a Conesa per pista asfaltada. Portem ja unes quantes hores pedalant i uns quants km de desnivell + i això es nota, així que decidim baixar de Conesa a Rocafort per carretera i deixar la zona de la Cirera i Savallà del Comtat per una altra ocasió.

senderó GR-7 arribant a Pontils

arribant a Bellprat

Mas del Borrell entre Sta coloma i Conesa
En definitiva un dia excel.lent amb una companyia fantàstica i, com sempre, uns paisatges i una naturalesa que embriaga al més incrèdul ...