21 de juny 2008

De l'Espluga a Monzón pel Camino de Santiago

Altre cop els "3 mosqueters", 2 de l'Espluga i 1 d'Alcover, decideixen emprendre el Camino de Santiago des de l'Espluga de Francolí fins a Monzón. El passat dimecres 18 de juny de 2008 sortiem de cal Picardia sobre les 8.15 h en direcció a la serra del Vilobí. D'aquí, i després de rodar una estona per sota el parc eòlic baixavem cap a l'Espluga Calva, Golmés i Linyola, on empalmariem amb les fletxes grogues que indiquen el Camino de Santiago. La calor es començava a notar, però arribariem a Balaguer amb bona temperatura. De Balaguer, i després de visitar la plaça del Mercadal, agafariem direcció a Castelló de Farfanya, on sí que vam començar a notar ja els 30ºC, i on paravem a dinar i a fer un bon "xampú" al local social del poble. En acabat de dinar i amb tota la son del món agafavem direcció a Alfarràs, passant pel costat del canal de l'Urgell, on aprofitariem per fer-nos una remullada que ens va sentar de conya. Després d'Alfarràs, on la calor era ja més que notable, pujariem cap a l'altiplà que hi ha just al damunt per baixar ja a terres aragoneses, més en concret a la comarca de la Llitera. El primer poble seria Tamarite de Litera, on aprofitariem per comprar beguda, i d'aquí ja fins a Monzón, on aribavem a la 20 h. La sorpresa: hi havia una convenció de bàsquet i no hi havia allotjament en tot el poble, així que ens veiem forçats a rodar els 10 km per carretera fins a Binéfar, on pensàvem anar al dia següent, i on deixariem les fletxes grogues per tornar una mica a l'aventura.
En total dimecres ens sortien 145 km amb un desnivell de 1300 m.
Després del gran sopar, on probariem les conegudes llangonisses de Binéfar, i dormida, on ens van guardar les bicis a la peixeteria del costat, amb raó l'endemà feien olor de bacallà...., dijous dia 19 agafavem la pista ampla que porta de dret a molts llogarrets perduts enmig de camps de cultiu, en direcció SO, passant per Torregrosa, Torre de Monzón, i ja entrats a terres catalanes aniriem a parar al Pla de la Font i els Gimenells, on aprofitariem per esmorzar un entrepà que ens van fer al mateix supermercat. Dels Gimenells continuàvem fins Alcarràs i d'aquí fins a Lleida, passant per Butsènit. Continuavem pel costat del Canal de Lleida a Juneda on paravem a dinar i on la calor arribava als 36ºC. D'aquí a l'Albi, ja una miqueta més fresquets, cap a Vimbodí i finalment l'Espluga, on acabava aquest segon periple per trillar els camins al Pep, que marxa d'aquí un parell de setmanes a fer el Camino des l'Espluga i tornar dalt la bici. Sí senyor !!
Dijous un total de 135 km i un desnivell de 1350 m.