13 de juny 2008

DE LA CONCA ALS MONEGROS ...

els passats 10 i 11 de juny de 2008 vam agafar les bicis i una mica de roba per realitzar el primer tram del camino de Santiago que realitzarà el nostre company Pep Poblet aquest pròxim juliol. Aquest tram va de l'Espluga de Francolí fins a Candasnos, ja ben entrats als Monegros.
Vam sortir el dimarts a les 8.45 h agafant direcció Vimbodí, Albi, Cervià, el Cogul, on paravem per esmorzar i tornar a veure les pintures rupestres, continuavem cap a Alcanó, Sarroca de Lleida, Aitona i Fraga, on aprofitavem per dinar i descansar una estoneta. De Fraga ja cap al coll del Ventorrillo, on trobàvem, de ben segur, la pujada més forta del dia i on ja sortiriem al principi dels Monegros, amb les seves rectes interminables, i amb un temps que s'anava aguantant i ens donava treva. Malgrat els pronòstics climàtics només haviem trobat una mica de pluja a la zona del Cogul. Arribàvem a Candasnos sobre les 17.45 h i on ens esperava una dutxa relaxant i un bon "xampú" per apagar una mica la sed a l'hostal la Cruzanzana, que si hi aneu segur que no us deixa indiferents: relació qüalitat-preu excel.lent !! després d'un bon i abundant sopar a dormir per recuperar forces.

rodant pel canal de camí a Fraga

entrant en terres aragoneses

dificultats abans de Fraga

encarant el coll del Ventorrillo

rodant pels Monegros

El dimecres, després d'un lleuger esmorzar tornàvem a agafar les bicis per desfer el camí novament fins a Fraga, ara però disfrutant d'allò més la baixada del Ventorrillo. Un cop a Fraga aprofitem per menjar qualcom més. Semblava que el temps no ens venia tant al damunt tot i que ja ens haviem mullat lleugerament al tram dels Monegros. Després de fer una petita visita a la part antiga de Fraga continuàvem per la nacional fins que, passat el túnel, agafàvem el camí d'Aitona que haviem perdut el dia anterior. 1 hora més tard arribàvem a aquest poble fruiter. D'Aitona continuàvem cap al pantà Utxesa, tota una grata sorpresa, des d'0n arribariem en 15 min. a Sarroca de Lleida, des d'on continuàvem, aquest cop fins a Alfés, on parariem a dinar, sota un sol de justícia. Quin temps més boig aquest !! D'Alfés continuàvem cap a Aspa, i d'aquí ja cap al Cogul, passant per la roca del Diable. Un cop al Cogul desfariem ja el camí fet el dia anterior fins arribar novament a l'Espluga de Francolí, passant però per un nou corriol abans de Vimbodí.

Hostal la Cruzanzana, Candasnos

entrant a Candasnos

pujant el Ventorrillo

rodant de camí a Alfés

vorejant la roca del Diable

En total 250 km i uns 2700 m de desnivell +. Sens dubte un bon entrenament per al company Pep Poblet de cara al camino de Santiago.