25 d’ag. 2021

ESTANY DE CABANA SORDA

refugi de Cabana Sorda
circ de Cabana Sorda des del Monjol

Continuem a Andorra. Enfilem la bonica vall d'Incles fins que trobem el trencall que ens indica la pujada a l'estany de Cabana Sorda. Ens esperen uns 450 m positius per un senderó que gairebé no té descans, però que a mesura que guanya alçada es va convertint en un mirador excel.lent de la vall i el circ de Pessons. Arribem al refugi lliure i a l'estany. Fa un dia calorós però agradable. Aprofitem l'herba de la vora del llac per fer-hi una bona aturada i omplir la panxa. Mentrestant decideixo fer una escapada al cim que hi ha a l'extrem oriental del circ que conformen els pics de Cabana Sorda, entre els quals destaca la Coma de Varilles (2.755 m). Pujo per la coma herbada fins al Monjol de Cabana Sorda (2.592 m) i baixo per la coma que hi ha al darrera fins a l'estany. Vaig trobant alguna fita, però la baixada és molt evident.

al fons vall de Siscaró
Acabem els entrepans i abans que ens agafi la "morrinya" continuem pel sender marcat de vermell i taronja (camí de la trans-Andorra i l'ARP) en direcció E cap al port d'Incles. Arribem a sota el port en poca estona per una baixada molt agradable i ben marcada. Anem disfrutant de les vistes esplèndides que tenim de la vall de Siscaró, el pic de la Cabaneta i l'aresta de Juclar, que serà omnipresent en tota la jornada. Baixem cap al pont de la Baladosa i refem el camí asfaltat que ressegueix la vall.

Una jornada molt agradable i amb bona companyia. Ruta practicable per canalla, tot i el desnivell podrem gaudir de plantes i una zona boscosa de pi negre en molt bon estat.