14 d’oct. 2021

PUIG DE GALATZÓ (1.027 m)

panorama cara N

Ens trobem als peus de la serra de Tramuntana, concretament a la localitat de Puigpunyent, on hem arribat pel coll des Grau (impressionant!). Agafem la pista asfaltada que mena a la font del Pi. Sortint de Puigpunyent girem a la dreta pel carrer de sa Teulera i agafem direcció al bosc d'en Pieres i el pas d'en Ratxo. Després d'aparcar el vehicle al mateix camí comencem la pujada fins la font del Pi (completament seca) on ja deixem l'asfalt i continuem per camí ample.
L'itinerari no té pèrdua i està marcat amb fites, però no val a badar en algunes bifurcacions. En uns 30 minuts de forta pujada arribem al coll des Socorrat, on hi trobem una torre de guaita forestal. Algun dels mapes que hem consultat ens marquen el pas del GR-221, però no veiem marques per enlloc. Continuem per senderó intuïtiu en direcció O, repassant la falda N del pic de Galatzó. Als nostres peus podem albirar la localitat d'Estellencs i el Mediterrani en direcció a Catalunya. Quina infinitesa, mare meva...! Passem a tocar de l'agulla del Bisbe, impressionant des d'aquesta vessant. Realment convida a l'escalada amb vistes al mar...

panorama cara SE

Arribem al collet amb un pal de fusta, on ens indiquen el senderó al cim del Galatzó i el senderó que devalla cap al coll de sa Moleta Rasa i ses Serveres. Ens queden només 25 minuts per assolir el cim, ben marcat i fresat pel pas de tantes persones que volen veure s'illa a vista d'ocell. Fantàstica panoràmica cap a la bahia de Palma i el puig de Randa, el S de s'illa (Andratx i Sta Ponça), i bona part de la serra de Tramuntana, amb es puig Major (1.436 m) presidint el teló de fons.
Una bona sortideta matinal amb bon coratge i vistes excel.lents. Ànims!