27 de nov. 2013

PAÍS CÀTAR

Toulouse
A finals de setembre vam fer una visita pel sud de França, més en concret a la zona entre Narbonne i Toulouse, és a dir al Llenguadoc, el país càtar per excel.lència... Entre molts dels llocs que vam recórre trobem les capitals esmentades, Carcassone, Villefranche...

Narbonne
Vam començar el periple Càtar a Toulouse, on varem recórre alguns km pel Canal de Midi fins a Castelnaudary. Aquí tren fins a Narbonne on varem  recuperar la furgoneta i on vam visitar la gran i inacabada catedral així com la via romana que passa per devant l'ajuntament. Vam continuar cap al monestir de Fontfroide i direcció als castells de Sant Martin, Saint Laurent de la Cabrerisse, Talairan i Villerouge, on vam disfrutar de la bona conservació del seu castell.
D'allí, i aprofitant que feia un dia esplèndid, continuàvem la carretera cap a Termes i Saint Pierre des Champs, per arribar-nos a Lagrasse, on ens quedàvem bocabadats amb els carrerons medievals i la seva abadia romànica, on feiem un cafè i adquiriem un plànol de la zona.
Ja quedava poc per arribar a Carcassonne, lloc on realment val la pena perdre's pels carrerons de la ciutadella medieval, i admirar la realitat de l'arquitectura dels s.XIII-XIV.

De Carcassone agafavem direcció a Limoux amb un dia que també pintava bo, tot i que el temps anava i venia. Després de visitar-ne la plaça major i l'església ens dirigiem cap a Quillan i més avall, fins a Axat, on realitzàvem l'aproximació al castell de Puilaurens. La porta ja estava tancada però valia la pena la vista que ens ofereix el camí que puja al recinte enmurallat. El dia encara allargava i ens dirigiem cap a Maury per arribar-nos a l'espectacular castell de Quéribus, que ja visitàvem amb llum tènue, la qual cosa li donava un toc molt més misteriós... Aquella nit dormiem a l'ermita de St Vicenç d'Estagel, on teniem una bona visió del Pirineu Oriental amb el Canigó en primer terme.
Agafàvem la carretera en direcció a la vall del Conflent, passant per Prades, L'abadia de St Miquel de Coixà, Villefranche de Conflent i Montlouis, amb la seva fortaficicació intacte. Aquí acabàvem la volta pel país càtar, baixant cap a Puigcerdà i amb ganes de més. La propera haurem d'anar cap a la vall del Foix i l'Ariège.