Pàgines

11 de des. 2013

TARDOR ENTRE VINYES...

Tenia ganes d'assaborir els colors de tardor de les fulles dels ceps. Feia pocs dies que havia estat al Priorat gaudint de la vinya llicorella, i volia acompanyar-ho del bouqué que donen els ceps de la comarca on vaig néixer. Així doncs vaig fins a Santes Creus on aprofito per visitar el monestir, sempre agraït pels colors de les seves pedres, gárgoles i torretes, i des d'on començo la passejada que us proposo. Surto fins a la carretera de les Pobles fins a un pal indicador de ruta de BTT de color vermell. Agafo pista a l'esquerra que seguiré sempre fins a les Pobles. A mesura que vaig pujant d'alçada les vistes de les serres que envolten l'Alt Camp, el Baix Penedès i el Baix Camp són espectaculars, i més amb la llum de la tarda. 
Arribo a les Pobles i vaig a buscar l'antic pas de Selma, marcat amb una inscripció a sobre l'arcada. Aquí canvio de senyalització i segueixo els cartellets verd de fusta de les rutes a peu en direcció a Santes Creus. Una guineu creua el camí al meu pas, gira el cap, em mira i s'amaga entre la malesa dels vorals del camí. Ha estat un moment màgic...! El fred es va intensificant a mesura que baixem d'alçada, i alguna ràfega de vent gèlid em fa la punyeta. Tot i això la llum cada cop es mostra més groguenca i les tonalitats de la vinya s'acceleren. Ja estic arribant al monestir de nou quan em trobo el sol que s'amaga per darrera els turons que emmurallen aquesta constucció cistercenca, oferint-me així un final genial per a una passejada tranquila, solitària, introspectiva si ho volem dir-ho d'una altra manera.












Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada