Pàgines

19 d’abr. 2013

VOLTA AL MONTSANT

Aprofitant que em trobava a Cornudella i que tenia a la "flaqui" amb mi he decidit que ja era hora de fer la volta al Montsant, que tenia pendent de feia molt temps. Així doncs m'he llevat i he anat a esmorzar una mica al bar de Goma 2 on trobem un ambient genial amb e Pep, l'Ari i l'Helena. M'he enfundat el tratje de Le Petit Roc i he començat a pedalar en direcció a la Morera de Montsant, començant amb la primera pujada del dia. Les rampes no són dures però la carretera va pujant tot i que amb algun descans que s'agraeix.
Vorejem el poble pel vial i agafem direcció a Escaladei, fins on tenim una baixada tremenda, i on podem anar contemplant els penyasegats de la cara S del Montsant. Arribo a Escaladei i m'arribo a la cartoixa, on hem faig unes fotos, i on les obres hi són interminables. Torno al poble i agafo direcció a les Vilelles on s'hi arriba després d'una segona tremenda baixada. La temperatura és fresqueta i porto els "manguitos" posats però de camí a Cabacés me'ls arromengo, és mig matí i el sol, tot i que no encara tapat, comença a escalfar.
Arribo a Cabacés i continuo cap al coll de la Creu i a l'encreuament que, a la dreta, em portarà cap a la Bisbal de Falset per un fals pla i Margalef en mitja baixada. Aprofito per parar 10 minuts, entrar al súper que han obert nou i posar una mica de xocolata al cos per fer continuar treballant les fibres. De moment porto molt bon ritme, i ñes que m'he proposat de fer la volta en menys de 3 hores i mitja...
Després de Margalef va la pujada a les crestes de la Llena, potser la pujada més dura del dia, però que supero en poc més de 15 minuts. Després a les crestes hi ha un fals pla que m'obliga a apretar una mica les dents, però en uns 15 minuts més arribo al començament de la baixada cap a Ulldemolins. D'aquí i amb un somriure als llavis, com sempre, i és que porto el cognom d'aquest poble tan maco del Priorat, començo a enfilar els 4 km que pugen suaument al coll d'Albarca "a plat". Del coll, on el sol ja comença a apretar una mica, tot i que m'he tornat a pujar els "manguitos", baixo  molt ràpid cap a Cornudella, on arribo després de 3 hores i 10 minuts i 75 km, amb uns 1600 m + i les cames prou fresques. Estic content, el cos va agafant forma altre cop i això em fa sentir bé. Volta al massís del Montsant complerta, aquest cop acompanyat per Phoenix, One Republic i Jason Mraz...fantàstic!!!













Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada