Pàgines

24 d’abr. 2012

LA PUNTA DELS MARQUESOS I ELS BESSONS

Dissabte passat per la tarda, 21 d'abril,  vaig estar amb uns bons amics de Juneda. Ja feia temps que em devien una sortideta per la zona dels "Bessons", una serralada que s'estén entre Cervià de les Garrigues, Castelldans i les Borges Blanques. Vam sortir els quatre de Juneda, l'Anna, en Jordi, en Bep i jo mateix fins al camí de la Pujada, on l'Anna i en Jordi van tirar avall cap a les Borges i Juneda. En Bep i jo vam continuar pel barranc Fondo de Puigpelat fins arribar al turó de la Bassa de la Torre (455 m). El cel encara aguantava, però les nuvolades anaven creixent. D'allí agafavem ja direcció cap al punt més alt de la serralada, la punta dels Marquesos (655 m) passant pel barranc Estret.
D'aquí planejavem ja en direcció als Bessons (594 m), on ens va enganxar una pedregadeta que ens va deixar amb el fred al cos una bona estona. Abans d'arribar als Bessons giravem cap a la dreta per fer un senderó molt trilladet i divertit. Les vistes són espectaculars, i els núvols de pluja damunt el Montsec afegien un to màgic al paisatge que s'estenia devant nostre mentre baixavem fins a trobar la pista de l'Estret.
En Bep volia que pujessim les dures rampes inicials als Bessons, que amb el fang que duia jo a les rodes em donava la impressió que anava punxat. Després trencavem a la dreta ja cap al Pla del Sec i el mas de l'Aranyó, per arribar-nos molt ràpidament a Juneda.
En definitiva, una volta molt agradable, que haurem de repetir i allargar per fer un carajillet a mig camí, oi Jordi? Hi ha pistes per un "tubo", i en molt bon estat. Merci nois per l'acollida!


mas de "volta" típic de la zona


Bep amb els Bessons al fons










Salut
pep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada