11 d’oct. 2011

PRIORAT - BAIX CAMP I RIBERA D'EBRE

Dissabte havia estat hora de treure la Gary Fisher a fer un tomb fins a Montserrat. El diumenge tocava "passejar" a l'Orbea. Així doncs em trobava amb companys de Badalona a Falset, des d'on agafariem direcció Marçà, Capçanes i els Guiamets. El dia es prometia esplèndit però anavem una mica tapadets pel què pogués ser. Continuavem per la carretera de la Serra d'Almos i ja fins a Tivissa, des d'on, abans d'entrar al poble, enfilariem amunt cap al coll de Fatxes. Aquí la calor ja es feia notar més.
Continuavem en direcció a Pratdip per fer la fantàstica i solitària pujada al poblet de Llaberia. Després de disfrutar breument de les casetes i els carrers de pedra, així com de les panoràmiques que ens ofereix l'indret tornavem a l'encreuament per seguir cap a l'ermita de Sta Marina, on parariem a fer un mos: pà amb tomàquet i truita, i per variar un bon porronet de vi del Priorat.
Seguim avall cap a Pratdip, un pintoresc poblet enmig de roquissars a mig fer, i baixem cap a Montroig. D'aquí ja tot en pujada, fins al coll Roig i en baixada molt ràpida a la Torre de Fontaubella, des d'on tornariem gairebé planejant fins a Marçà i novament a Falset. Una jornada fantàstica de bicicleta, sense massa trànsit, amb una climatologia excel.lent i una companyia fabulosa. Merci Eduard per la proposta!