1 d’oct. 2011

MONTEIXO - 2905m

cim del Monteixo, gaudint de les
vistes a les Maladetes
Dimecres passat agafem la furgo amb la Tura i enfilem cap a la vall Ferrera. Tinc ganes de regalar-me una muntanya pel meu aniversari, i he pensat que el Monteixo era una bona opció. Passem la nit a un pàrking d'Àreu. Deu ni do el fred que fa al matí quan ens llevem... Continuem per la pista de la vall Ferrera finws que trobem un cartell que continua cap al pla dels Frares, on hi ha un aparcament. La pista no és dolenta però s'ha d'anar en compte. Estem a 2000 m, o sigui que el desnivell a superar serà d'uns 900. Comencem a enfilar barranc amunt fins que arribem a l'estany d'Aixeu. Ja fa uns minuts que podem gaudir de la vista del massís de la Pica d'Estats, on no hi queda gens de neu. Continuem ara cap a l'O per vorejar la Sentinella, que és el contrafort que guarda el pic del Monteixo. Arribem a uns 2700 m en una zona plana des d'on hi ha unes vistes magnífiques cap a tots els costats, i on ja ens queda al devant nostra la pala cimera del Monteixo. Enfilem aquesta última pala però ens adonem que les pedres estan gelades. No hi toca gens el sol, així que haurem d'extremar precaucions.
llac d'Aixeu i massís de la Pica d'Estats
Arribem al cim del Monteixo en 1 hora i 40 minuts des de l'aparcament dels Frares. El premi és increïble!! el massís de la Pica al devant, la cresta cap al pic de Noris al costat mateix; a l'altra banda de la vall veiem els pics que formen la capçalera de la vall de Cardós o Tavascan; més al fons i en la mateixa direcció el massís de les Maladetes, el Posets, el perdiguero... gairebé es veu tot el món des d'aquí dalt.
Trec una mica de menjar i aprofitem per fer un mos mentre gaudim de la inmensitat. Fotos per immortalitzar el moment i tirem avall. Hem d'anar en compte perquè les pedres encara rellisquen moltíssim, i en algun tram he de baixar a 4 grapes. Arribem al collet i fem una nova parada. Bé s'ho val. Arribem de nou al llac d'Aixeu després de baixar per una canal pedregosa que l'únic que fa és destrossar-me les cuixes. La Tura aprofita per buidar uns quants litres d'aigua del llac i continuem ja fins a l'aparcament. Una ascenció genial per a un dia d'aniversari genial.

tram de cresta Monteixo - Noris.
Al fons els pics d'Andorra
La Sentinella i el Monteixo al mig
 de la imatge

pla de la Selva
Àreu, vall Ferrera

panoràmica del massís de la Pica d'Estats