15 de maig 2010

PRIORAT - MADE IN ANSCARI

Dissabte dia 15 de maig. Ens trobem amb la Bea, l'Anscari, el Josep mª, el Koko, l'Albert i el Charlie a Gratallops. L'Anscari ens ha preparat un recorregut "sorpresa" per començar la temporada de BTT al Priorat. Comencem baixant per pista bona i senyalitzada en direcció a Bellmunt del Priorat. Primer però seguim pel senderó que ens baixa fins al barranc del riu Siurana, que baixa fabulós d'aigua. Continuem ara en pujada fins a Bellmunt. D'aquí continuem en direcció a la Morlanda i als colls Rojos i recorrem el barranc dels Molins fins arribar a la pista asfaltada que va del Masroig a l'ermita de les Pinyeres. Agafem cap a l'esquerra fins arribar al Masroig. D'aquí continuem cap a el Lloar, primer seguint el GR pel coll de les Comes i arribant a la carretera, on uns metres més endevant agafem un camí de carro que va pujant fort i arriba, convertint-se en senderó, al coll dels Ginebrars. D'aquí, mig en baixada, arribem al Molar on aprofitem per fer un mos. De moment tot va bé, except les 3 caigudes del josep mª, però sense conseqüències. Inclús hem aprofitat per netejar algun troç de senderó.

Del Molar continuem pel costat de la carretera fins a trobar la pista que puja fort cap al coll del Rei, on un xic més endevant, al coll de les Bassetes, ens espera la cirereta de la jornada, el senderó (GR) que ens portarà de dret a el Lloar. La trialera és increïble !!! Arribem al Lloar i continuem, primer per la carretera i després per camí de carro, vorejant i creuant el riu Montsant, i remuntant per enmig de vinyes i bona pista el barranc dels Socarrats fins a Gratallops. Excel.lent jornada de bicicleta de muntanya amb una climatologia suficient i una companyia perfecte. Espero que ho disfruteu.

1. Bona ruta amb vells coneguts. Ens ha agradat retrobar-te, company!

Ah! I enhorabona pel llibre. ;)