24 de maig 2010

FERRATA DE SACS

Dissabte, 22 de maig de 2010. Després de comprar una mica de menjar pel cap de setmana, ens despertem el dissabte amb ganes de realitzar la segona i última ferrata de la vall de Benasque. Primer però consultem per internet a veure què diu la gent sobre aquesta ferrata, ja que sembla ser que a l'entrada hi ha un cartell que indica que està tancada. tot i així hem llegit que es pot realitzar sense problemes i que el cartell fa molts anys que hi és, potser per asustar a la gent ... qui ho sap...
Així doncs ens dirigim cap a l'encreuament de la carretera de Cerler, i deixem el cotxe una mica més envant a l'esplanada que hi ha a l'esquerra de la carretera. Agafem el material i continuem pel camí que en uns metres passa pel costat d'una construcció molt gran i creua el riu. Seguim pel senderó i deixem a la dreta les marques de PR (grogues i blanques) que porten a Ixeia. Continuem pel senderó sempre pel costat del riu fins a veure a la dreta la barrancada per on arrenca la ferrata. S'ha d'anar en compte perquè no està indicada amb cap cartell, però sí que es veu bé l'entrada del senderó que puja fins al principi d'aquesta, on trobarem el cartell metàlic de "cerrada" i una placa de l'empresa que l'ha muntada, i de la qual no faré propaganda.

Els primers 150 metres de desnivell són molt tombats, tot i que ens trobem amb alguna zona molt ben equipada amb esglaons i preses d'escalada. Més amunt, ja a 200 metres de terra, arribem a l'entrada de la ferrata pròpiament dita. Aquí es comença amb un desplom molt vertical i més val no mirar cap a avall perquè el "pati" és molt considerable (220 metres). Es continua cap a la dreta amb un petit flanqueig molt aèri i poc després ens trobem amb el segon desplom, que apreta una mica més que al primer, exigint algun que altre moviment ginàstic. Després s'arriba a una zona més tombada i amb vegetació, lo que ens indica que estem arribant a la part superior de la ferrata. Abans però ens espera una altre desplom que no desmereix els què hem fet anteriorment, i que ens porta a la sortida de la ferrata, el coll d'Ixeia, amb una vista de les tuques d'Ixeia i la vall de Benasque impressionants !!!! Molt recomanable.
Properament podreu veure el vídeo.