7 de juny 2009

Montserrat - Agulles

Dissabte, després de cancelar la sortida que teniem prevista en BTT per la serra de Boumort, gràcies a l'eficàcia del servei meteorològic de Catalunya (val a dir que n'encerten ben poques últimament, perquè ahir va fer un dia esplèndit), quedo amb el Jordi per anar a escalar a Montserrat, concretament al sector Agulles, a la cara occidental del massís. Arribem al coll de Maçana on deixem el cotxe i agafem el camí i senderó en direcció a la Portella, però una mica abans decantem cap a la dreta resseguint un corriol molt brut fins al peu de la via CADE, de la torre la Miranda de la Portella, una clàssica d'aquesta zona que últimament ha estat reequipada.
Comencem la via amb dificultats per trobar-ne la sortida, que finalment encarem per una lloma de roca d'uns 40 m fins a trobar la primera reunió.
El segon llarg presenta les dificultats més serioses, potser dels 150 m que té la via, i que s'han de superar en escalada artificial (fent servir estreps pels peus). En aquest terreny jo sóc ben bé un novell en aquesta modalitat i això em va passar factura, perquè vaig malgastar unes forces innecessàries que van fer que no fos massa prudent continuar. De fet mirant-ho des de fora no va estar gens malament que la primera vegada que em posava a fer artificial superés un resalt rocós ben desplomat que podria tenir una graduació de Ae2. Erem al bell mig de la ruta, a 70 m del terra i el més prudent era rapelar fins al principi i anar a buscar alguna cosa més assequible i on toqués més el solet, perquè quan et tocava assegurar et quedaves força fred.

jordi en el 2º llarg artificial (en lliure 7c)

arribant a la segona reunió

rapelant amb la portella al fons
Després de baixar pel mig de boscar i herbassar vam arribar a la pista que cap a l'esquerra ens portaria al sector dels Pallers, on vam aprofitar per pujar-ne el primer, cosa no massa habitual degut a la poca alçada i a la precarietat de la roca. Almenys ens haviem tret una mica més el "mono" de "trepar".
Ho sento Jordi, ja practicaré l'artificial una mica més i a la pròxima ens "patejem" la Miranda ...

damunt el paller petit amb les agulles de fons