4 de juny 2009

Ferrada del Colom - Montblanc

Diumenge 19 de maig de 2009. Aprofitem la tarda per anar a Montblanc, agafar el senderó de pujada a l'ermita de st Joan que surt de la zona esportiva, fer la visita de rigor a l'ermita que cada cop està més bonica, i baixar per la pista fins a l'entrada del senderó que ens porta al començament de la ferrada del Colom, que últimament estan ampliant. Comença la via amb una pujada vertical per trencar a l'esquerra en flanqueig fins a unes balconades que ens donen una vista de la Conca esplèndides. Continuem per un màstil desplomat fins arribar a la part més alta del serrall on es troba la ferrada. Caminem 2 minuts fins a trobar els esgraons de baixada. Anirem fins a la meitat de la baixada, més o menys, i tirarem cap a la dreta, recorrent la feixa que parteix la paret en dos fins a trobar el punt final de la via. En total, pujar a l'ermita, fer la ferrada i baixar, hem de contar unes 3 hores.

senderó que recórre la part central de la paret

pujada vertical

zona de flanqueig

zona de flanqueig a mitja paret