14 de nov. 2008

BTT per la Ribera d'Ebre

Ahir dijous, 13 de novembre, ens vam reunir amb el Germà, el Manolo, el Joan i el Xavi, per realitzar un bonic recorregut a cavall entre la Ribera d'Ebre i la Terra Alta, i que formarà part del llibre "BTT per la Ribera d'Ebre" que sortirà amb una mica de sort durant l'any 2009, publicat per Cossetània i realitzat per mi mateix.
Sortiem d'Ascó per enfilar la pista asfaltada que porta al coll de Besida. Aquí la vista ja comença a ser bonica. Vam continuar pel camí, ja sense asfaltar, que porta a dalt de tot de la serra de la Fatarella, passant pel costat del mas de Pere Sanç, i des d'on ja s'alvira una vista esplèndida de la comarca de la Ribera, des de la Picossa fins a Riba-roja d'Ebre, reseguint els menadres de l'Ebre. La vista arriba des de la part N de la Ribera d'Ebre, passant pel massís del Montsant, serra de Prades, mola de Colldejou, serres de Llaberia, Tivissa i Cardó, i més a la dreta els Ports de Beseit.
D'aquí continuàvem ja per límit entre aquesta comarca i la Terra Alta, divisant tots els Ports de Beseit i els pobles de la Fatarella i la Pobla de Massaluca. Tot un espectacle. Un cop vam arribar a l'extrem més septentrional de la serra dels Valencians, que junta amb la de la Fatarella, ens vam trobar de nassos amb un Pirineu nevat que ens donava la benvinguda a la temporada hivernal. Vam poder alvirar entre altres els massisos del Cotiella, el Turbón, les Maladetes, els Bessiberris i la Pica d'Estats.

pujant per pista asfaltada al coll de Besida

Ribera d'Ebre des de la serra de la Fatarella

Ribera d'Ebre i Pirineu des de la serra de Valencians
D'aquí baixavem cap a Riba-roja pel camí de les Modorres i les Valls rodejats d'un paisatge àspre però captivador alhora. Aprofitavem per agafar aigua abans d'encarar els km que separen Riba-roja de Flix, i que realitzariem per la antiga carretera. De Flix continuavem cap a Ascó per caminals veïnals creuant els barrancs del Socarrat i dels Potxos.

baixant per la vall de Modorres

Baixant per les Valls abans de Riba-roja

paisatge de tardor abans d'Ascó
En total un recorregut d'uns 40 km i uns 1100 m de desnivell + amb un dia de tardor esplèndit.
Caldrà tornar-hi abans que surti la guia per repassar algunes modificacions.
Salut i espero que us ho passessiu bé, companys ...