10 de nov. 2008

BTT per la Conca de Barberà

El divendres 7-11-08 al matí la Sònia em va dir que li agradaria fer una ruteta en bici per la Conca de Barberà, així que vaig agafar el mapa i vaig dissenyar la següent ruta que no havia fet mai: Montblanc, ermita de Sta Anna, Barberà, Sarral, Ollers, Pira, la Guàrdia. Total 30 km amb poc desnivell per rodar còmodament i visitar la presa romana de la Salada, una de les més ben conservades de Catalunya, i que amb bon temps de tardor gaudirem dels paisatges que ens ofereix aquesta comarca en la seva conca més baixa, entre la serra de Miramar i la serra de Prades.

creu a l'ermita de sta Anna, Prenafeta

camí del Cister, al fons la serra de Miramar i el Tossal Gros

Sortim del cementiri de Montblanc i agafem la ruta del Cister marcada amb el triangle vermell en direcció Prenafeta. Abans de creuar l'autopista per damunt ens acostem a l'ermita de sta. Anna, ben conservada. Tornem al pont i el creuem seguint les marques grogues i blanques del PR que porta a Barberà de la Conca, que ja s'alvira amb la serra del Cogulló al fons.
Sortim de Barberà per la carretera en direcció a Cabra del Camp i a l'alçada del cementiri agafem un camí que ens porta a la pista asfaltada que ens durà de cop a Sarral.

creu d'entrada a Sarral

sortint de Sarral pel GR 151-7

Sortim de Sarral per la carretera de Pira, que ens pocs metres, i al devant mateix de la creu de la foto surt el camí marcat com a GR-151 que ens portarà de dret a la presa romana, on arribarem 15 minuts més tard. D'aquí continuem sempre pel GR fins arribar a Ollers. Atenció que el GR en aquest llogarret està una mica enrrebessat. Naltros vam preferir fer els pocs metres que hi ha per la carretera, ja que no veiem clars els camins i el fang que ens podriem trobar.

presa romana de Saldes

sortint d'Ollers per la GR

Un cop a Ollers ens arribem a Pira sense problemes i amb un paisatge molt agraït, tot i que el dia s'estava enredant una mica. De Pira hem d'anar en conta ja que el GR passa per la part alta del poble, així doncs és preferible anar per la carretera que el creua fins a l'alçada de l'escola, aquí girarem el carrer amunt on ja veurem el pal indicador cap a Montblanc. Abans de la Guàrdia però passarem per la pedrera blanca i entollada de la Guàrdia.

Pira, al fons les muntanyes de Prades

arribant a la Guàrdia dels Prats per la GR

De la Guàrdia a Montblanc seguim el GR que ens durà, després de creuar l'autopista i la via del tren, devant mateix del cementiri.
Bonic tomb per fer en un matí de tardor o hivern amb paisatges agraïts.