7 de jul. 2013

TARRAGONA - ESCORNALBOU

La setmana passada vaig quedar amb en Tomás per fer un tomet per algunes de les alçades típiques del Baix Camp. Sortíem des del barri del Serrallo i agafàvem direcció Salou per l'autovia. Creuàvem cap a Cambrils fins a trobar la carretera de Montbrió, des d'on ja enfilàvem cap a Riudecanyes i Duesaigües, per pujar el coll de la Teixeta (sempre en el punt de mira de qualsevol ciclista d'aquesta comarca). Em vaig quedar parat amb l'alçada de l'aigua de l'embassament de Riudecanyes, ja que amb les últimes pluges està a "tope".
Arribàvem a la Teixeta i tornàvem a baixar fins a Duesaigües, des d'on giràvem a la dreta cap a l'Argentera, on paràvem a fer una llesca amb formatge i un cafè al bar del poble, per després anar pujant xino-xano cap al castell d'Escornalbou, un dels indrets més màgics del Baix Camp, i que sempre em sorprèn amb una autoritat impressionant (rampes del 16%).
D'aquí baixàvem altre cop cap a Riudecanyes, Montbrió, Cambrils, Salou i Tarragona, refent el camí de pujada. Merci Tomás per la companyia, sempre excel.lent.