5 de març 2012

PER CARRETERES DEL BAIX CAMP

Aprofitem que en David i un col.lega seu, en Paco, han pujat a Valls de calçotada per fer una ruta amb la bici de carretera. Finalment també s'hi apunta la Marta, que no se'n perd ni una. Sortim d'Alcover sobre les 9.15h en direcció a la Selva del Camp, que creuem per anar a buscar la carretera de Vilaplana. Primer però hem de pujar les rampes del coll de la Batalla, que deu ni dó si s'agafen amb ganes, sort que són curtetes...!
De Vilaplana girem a la dreta per pujar cap a la Mussara, per mi la carretera més bonica que hi ha per arribar a les antenes. Un cop dalt continuem en direcció a la Febró i pujem  l'últim collet en direcció a Prades, on parem a la plaça a fer un mos. El temps, de moment, ens ha respectat força tot i que en la part final ha començat a bufar una miqueta d'aire i el cel s'ha començat a tapar.
Desfem el camí fins a l'encreuament del coll de Capafonts i ja en baixada cap al poble, per continuar ara per un fals pla fins la Cadeneta. D'aquí ens queda una lleugera pujada fins a Montral, des d'on tenim ja 12 quilòmetres de baixada continuada amb una carretera en excel.lent estat. El dia ens ha aguantat perfectament.
En total uns 76 km i uns 1700 m de desnivell en poc més de 4 horetes, que no estan gens malament per començar el matí de diumenge. Després, però, encostipat a tope... i dos dies al llit...!!!
La companyia, com sempre, excel.lent i amb noves cares, que sempre s'agraeix. Ara Paco ja saps que et toca, muntar-ne una per la vall d'Uxó. A veure si t'animes pronte...!