19 d’oct. 2010

BTT PEL RIPOLLÈS: Carreretes i mar de cava

castell de Milany // baixant cap al mas del Poncet

Dissabte, 16 d'octubre. Comença el fred després de l'estiu. Ja ha arribat la tardor de debò, i en Pito ens invita a passar un parell de dies a el Baell (Baiell com diuen la gent de la zona).
Hem quedat amb en Manel i l'Eduard a Ripoll a les 9h. Sortim per la carretera en direcció Vic a -1ºC. Tinc els peus i les mans geladets. Collons!!! Ben aviat agafem una pista a l'esquerra que s'endinsa ja cap a la zona del Bisaura. Continuem pujant cap a la serra dels Bufadors després d'una lleugera pèrdua que solucionem atravessant un bosc "a saco" fins a un camí de carro que ens portarà en la bona direcció.
Des dels Bufadors les vistes comencen a ser de postal, i en Pito, per adovar-ho, ens porta per camins mig perduts fins al mas de la Balma, un mas fet en una balma per on cau aigua en forma de cascada suau i esponjosa. Impressionant!! A part estem acompanyats d'alguna que altra amazona. Continuem ara ja en direcció al castell de Milany per entre camins envoltats de rouredes i fagedes espantoses, m'atreviria a dir màgiques.

arribant al coll del Forn, abans de pujar al castell de Milany // mas de la Balma

El cel es comença a tapar de boira i no ens deixa disfrutar al 100% de l'espectacle. Arribem al castell ja força cansats, almenys un servidor mig apajarat, i en Pito ens explica una possible història del nom d'aquest castell, que ara no explicaré. Baixem cap a Vallfogona del Ripollès i per carretera novament fins a Ripoll. Abans d'arribar al castell vam poder gaudir d'un prat ple de carreretes que ens van servir per fer una truiteta de sopar que estava ... sense paraules. De postre en Pito es va currar un "mar de cava" que tombava de costat.
En definitiva una volta excel.lent però dura, no tant pel desnivell (1600 m +) sinó pel terreny trencat i rocallós, que fa que no puguis agafar un ritme. A part d'això recomanable al 200%. Us deixo amb unes fotos i el track perquè també vosaltres ho pogueu disfrutar.