15 de set. 2010

MONTSENY - Catalunya Central

turó de l'Home, 1706 m

Divendres 10 agafem rumb a Igualada i Manresa, passant per Querol i Esblada, per on feia anys que no passava. La carretera té molts tombs però és tan salvatge que la fa força especial.
Passem la nit a st. Salvador de Guardiola, molt aprop de Manresa, i l'endemà continuem cap a Moià, Seva i Viladrau. Aquí agafem direcció a sta. Fe del Montseny, on abans d'arribar-hi trobem l'aparcament de la font de Passavets. Aquí surt un camí costerut però molt bo que es va enfilant per la vessant E de les faldes que baixen de les Agudes, entre un bosc espès que va canviant de vegetació mentre guanyem alçada, passant del bosc de fulla caduca al bosc típic de Pirineu amb pi roig, fins que arribem ja als 1706 m del Turó de l'Home. Les vistes s'albiren ja fantàstiques cap a qualsevol costat que mirem, però decideixo continuar amb la Tura cap a les Agudes per la cresteta que alberga la GR 5.2, mentre la Sònia ens espera al punt més alt del massís. Tornem al cotxe desfent el camí de pujada. Val molt la pena pujar al turó perquè les vistes són de 360º i amb vistes al mar i la costa Mediterrània, al Matagalls, al pre pirineu i al pirineu.

La mateixa tarda continuem pel massís fins arribar al poblet de Montseny, on hi ha una gentada que anat de ruta i que paren a fer una cervesa típica del Montseny. Naltros probem la què està feta de Malta i Llúpul. Boníssimes!! En comprem 2 per acompanyar el sopar. Anem a dormir a l'aparcament que hi ha abans d'arribar a Collformic, des d'on tenim el Matagalls molt més aprop.
La Sònia s'aixeca amb mal al peu i decidim anar a fer un tomb pel Pla de la Calma degut a què no té massa desnivell i la pista és amplíssima. La nostra sorpresa ve quan ens trobem al Iván i la Noe de tornada a Collformic. Jo decideixo fer una animalada d'aquelles i decideixo pujar i baixar al Matagalls corrent, fent un temps de 1 hora i 25 minuts, que per mi no està gens malament. Normalment per pujar es necessita una hora i quart...!! Arribo a baix cansat però molt satisfet i amb els quadrí ceps com una pedra. Les vistes també espectaculars i durant la pujada no hi ha ni una ombra. Sort que córre l'aire.

Matagalls i cim de les Agudes

cervesa feta al Montseny i pla de la Calma, amb el Matagalls i turó de l'Home al fons

En fi, per ser la primera visita que faig a aqust massís m'ha deixat un gust de boca molt bo, sobretot per tornar-hi a fer ruta amb la BTT.