Pàgines

3 de nov. 2009

Els Ports 2009


Dissabte passat, 31 d'octubre, em vaig deixar enredar pel Pito i la gent del CEB de Badalona per realitzar una ruta de 2 dies pel SO del massís dels Ports, entre la Sénia i Beseit.
Primera etapa: la Sénia - Beseit. Sortiem doncs de la Sénia sobre les 9.30h en direcció al Mas de Barberans. Abans d'arribar-hi, però, agafariem la pista a mà esquerra que puja cap a les Casetes Velles i el refugi del mas del Frare, on haviem realitzat ja un desnivell d'uns 800 m. D'aquí agafariem el senderó que surt darrera mateix del refugi per anar a parar al barranc de Capatx i més endevant per camí de carro fins a al barranc de Millers. Aquí vam aprofitar per fer un mos. Durant la baixada ja s'havien produït les primeres punxades i començavem a patir per si tindriem temps de conpletar la volta que proposava el Pito (i és que aquest paio és un enredo ...). Continuavem uns metres per la pista del barranc de Millers per agafar la pista desbrossada a mà dreta que puja al coll de Navic i ja per senderó ESPECTACULAR el coll Roig, on trobariem ja les marques del GR-8 que ja no deixariem fins a Beseit. A partir d'aquí la jornada es tornava com a mi m'agrada: Senderó per un tubo, i amb un 85% de ciclabilitat. COLLONUT!! Tot i que el temps s'anava tirant a sobre el senderó cada cop era més divertit, frondós, amb clarianes i amb unes vistes de la posta de sol impressionants. Què més es pot demanar...? Arribavem a Beseit sobre les 18.30 h després de passar pel mas de Borràs, coll del Ganxo i el barranc de les Marrades. Abans però d'arribar a la fonda 2 punxades més. Quins trons!! Abans d'anar a la dutxa vam haver de reparar unes 4 punxades més i 1 radi de la roda del darrera que se m'ha trancat a la baixada. Ara sí, toca dutxa i cervesa, quin descans per fi.

Diumenge 1 de novembre, segona etapa:Beseit - la Sénia. Obrim la porta del garatge on haviem guardat les bicis i ens tornem a trobar 3 rodes punxades. Hòstia potser es van quedar amb ganes de més i aquesta nit passada han tornat enrera per fer el senderó ple de pedres :-).
Comencem la jornada per la pista asfaltada que porta al Parrissal, però ben aviat girem a mà dreta per enfilar al barranc i els estrets de Marraixa. Cullons, la pista no para de pujar!! No em vam tenir prou ahir? El Pito ens mira i riu el molt ... Tornem a fregar els 1100 m d'alçada, sóm al coll de la Siset. A l'altre costat de barrancada podem veure l'ermita de st Miquel d'Espinalvar. Fa un dia assolellat i comencem a tenir la cara plena de suor. Continuem amunt cap al coll de la Creu i una mica més endevant ens arribem a fer un beure al refugi de la Font Ferrera. Que guapo que és el paisatge aquí dalt! Boscos pre-alpins i una temperatura súper agradable. Tornen els incidents, un pneumàtic s'ha "rajat". L'Isra posa un troç de càmera perquè no perdi tan d'aire, però haurem d'anar en compte. Continuem pel Gr-7 passant pels masos del Sargento i Vallcaneres per empalmar més endevant amb el barranc del Retaule. Aquí aprofitem la proximitat per fer una visita a la fageda on trobem a lo faig pare enmig de colors de tardor. Aprofitem per dinar. Després una espectacular i llarguíssima baixada pel barranc de la Fou fins a l'embassament d'Ulldecona i ja per carretera fins la Sénia.
No em surten les paraules, potser més endevant ... Merci Pito !!!!!
Si voleu veure el video de la sortida aneu més avall ...! no us ho podeu perdre.


SI VOLS VEURE + FOTOS CLICA AQUÍ



Podeu veure el video del cap de setmana a sota ...




salut
pep

5 comentaris:

  1. Hola Pep Ulldemolins, no vaig poder venir a la ruta, però me l'han explicat bé el Pep la Nuria i el Fede... Quina enveja...
    Em pots explicar com fas el tema dels videos ??Quina càmera DV utilitzes,etc...?
    Martí.
    Pots visitar el meu discret blog:
    http://martimontanya.blogspot.com/

    ResponElimina
  2. hola Martí, benvingut al bloc ...
    Jo faig servir una càmera molt petita de video, molt similar a les càmeres de foto que té tothom. L'únic que has de fer és baixar-te un editor de vídeo (tipo Windows movie maker), potser la teva càmera de fotos ja en porta algu, si fa vídeo, o sinó entres a "www.softonic.es" i t'en baixes algun de gratuït de la secció de edició de video. Jo quan els tinc muntats els carrego al Movie Maker de windows i els passo a una resol.lució de 350x288 (o algo així) per després poder-los penjar al youtube, on t'has de donar d'alta gratuItament.
    Si no has entès alguna cosa et passo el meu tel. i em fas un truc, oks?
    Espero haver-te ajudat.
    Salut
    pep

    ResponElimina
  3. Gracies per la info Pep,

    una darrera pregunta: com es fa perquè el meu blog es vegi el primer de la fila quan poso marti montanya al Mr. Google ??

    Gracies i bones rutes...

    ResponElimina
  4. Ah !! per cert el blog:

    http://martimontanya.blogspot.com/

    està molt verd encara....

    ResponElimina
  5. hola MArti, el fet que el meu bloc estigui el 1º a la cerca del Google és perquè hi ha moooollllltteessss visites. No hi ha més ... Això s'aconsegueix fent molta propaganda i fent que la gent entri al teu bloc. Jo hi tinc ja uns quants seguidors. També el vaig canviant cada cert temps perquè sigui més atractiu ...
    Vaig visitar el teu bloc, només et puc dir que segueixis endevant i que hi dediquis una miqueta de temps per fer-lo més atractiu. qualsevol cosa ja ho saps.
    El meu correu: pep.ull@hotmail.com
    salut
    pep

    ResponElimina