24 de des. 2006

Montserrat - Vinya sud

5 d'agost de 2006. via sense nom: V+, 95 m. 3h

Un cop més ens trobem amb el Jordi i l'Anna per anar a Montserrat a fer una de les nombroses vies que hi ha al sector Viny sur. La via està perfectament equipada amb spits vermells.
El primer llarg presenta una dificultat de 5è sup. però les preses són bones i arrodonides.
El segon llarg és completament diferent al primer, preses molt bones menys inclinació i unes vistes espectaculars. La reunió es troba en una feixa molt ample i còmode.

El tercer llarg tampoc no presenta cap dificultat però resulta curiós el flanqueig ascendent cap a l'esquerra i d'una inclinació 60-65º fins arribar a la tercera reunió.

El problema més gran arriba a la baixada si no es vol fer rapel.lant. Hem de seguir les fites que anirem trobant fins que ens endinsem en el bosc, on anirem seguint les traces de sender més evidents. Tram molt perdedor. D'aqui arribarem a una paret molt vertical que cal seguir per la seva base fins a un passet que ens durà a un cordino i que ens ajudarà a baixar uns metres una mica exposats. A partir d'aqui anirem ja en baixada per la marcada canal fins al senderó que hem agafat de pujada.