13 de des. 2006

Finlàndia - Lapònia 2004

Juliol de 2004,
aprofito per anar a visitar al Peter a Finlàndia. Hem quedat a Tampere per agafar el tren fins a Rovaniemi, ja a les portes de la lapònia finesa. D'aqui la intenció és agafar un bus fins a Muonio, gairebé tocant a la lapònia noruega, des d'on agafarem direcció Kajanki, començament de la travessa que volem fer pel parc nacional Palas-Ounastunturi.
El principal problema que ens trobem són els mosquits. Quan passem per una zona d'aiguamoll, només enfonsar el peu en el fang surten centenars d'aquests insectes que es colen per qualsevol forat que hi hagi entre la roba i el cos. A la foto del braç es poden contar gairebé 40 picades !!
El resultat d'aquesta barreja d'excès d'aigua per la pluja i les picades de mosquit, ens veiem forçats a passar la nit en una cabana de fusta enmig del bosc. Hem trobat un grupet de nois que ens han advertit de la qüantitat d'aigua que hi ha en aquella zona, i que és gairebé impossible de creuar cap a l'altre costat del parc.
Abans d'anar a dormir, però, podem disfrutar de la companyia del sol de mitja nit. És increible, són gairebé les 12 de la nit i el sol no s'ha acabat de pondre, així que ens haurem de tapar els ulls si volem fer una dormida.
El paisatge és infinit, però certament en pocs moments del dia pots arribar a veure a més de 500 m de distància. Els boscos són inmensos i els turons més alts no dónen suficient alçada per alvirar els llacs que reguen el pais. Això sí: d'aigua no en falta ni mica !
L'endemà decidim tornar enrera. Jo he agafat una bona febrada a resulta de les picades.
Així doncs tornem fins a Rovaniemi i d'alli en tren fins a Turku, on està estudiant el Peter.
D'aqui agafaré un tren cap a Helsinki, on passaré un dia de turista i cap a l'aeroport a agafar l'avió de tornada a casa.