Pàgines

1 d’oct. 2022

PUIG DE NA FÀTIMA - 651 m

Segona caminada per la vall de Valldemossa. Torno a deixar el vehicle al mateix aparcament que hi ha després de l'Estret de la carretera. Aquest cop, però, començaré caminant per l'altre costat del torrent. El primer que trobem en començar aquesta caminada és una zona molt trepinada que porta a una bassa. Haurem de trobar el millor pas per anar a l'altre costat d'aquesta, que és per on continua el senderó de pujada. Jo opto per passar per damunt un pontet que creua el barranc. Es veuen traces i alguna marca de color blau. Vaig pujant per bosc net de roure i alzina. Em vaig enfilant pel peu de les roqueres seguint fites i molta intuició fins que arribo a un senderó empedrat.
camí empedrat
Un cop superat aquest tram entro en bosc de pi, on el sotabosc és molt més abundant. Vaig alerta a no perdre les fites, tot i que "Maps.Me" em va orientant a la perfecció. Aquesta és una pujada molt vertical, i cal no perdre el rastre de fites perquè podem anar a parar a molts atzucacs. Torno a trobar cabres que em continuen defugint... Arribo a una zona amb molta vegetació baixa. Aquest fet fa que estigui encara més atent a les possibles fites, ja que moltes són a terra.
carena cimera

Superada aquesta zona no tan bonica com la primera, arribo a un pas de roca que em deixa a l'altra vessant de la muntanya, mirant direcció Palma. En aquest punt l'ascenció ja es veu perfectament, així que deixo les fites una metres més avall i tiro pel dret, per la carena. Fa un sol fantàstic i tot i ser de tarda no pateixo per l'horari. D'aquí al cim de Na Fàtima trigo uns 30 minuts. El cim queda absolutament rodejat de bellesa. Vistes cap a tots costats, mar i muntanya, costa i Tramuntana. M'assec, faig uns missatges per compartir-ho i gaudeixo en complet silenci aquest regal.
Amb les cames un xic cansades de la pujada encaro el retorn amb més calma, resseguint les fites que em duran, pel mateix camí, al punt d'inici. Una caminada/grimpada totalment solitaria, com les que m'agraden i feia temps que no trobava. Aquesta te l'has de treballar a mesura que avances, no és fàcil de trobar ni de caminar-la. Endevant!





Powered by Wikiloc

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada