14 de des. 2015

CLOT DE CHIL

Continuem al pont de desembre i tenim ganes de seguir descobrint raconets. Aquest cop agafem el cotxe i ens arribem a l'aparcament d'Espiantosa, la idea és arribar-nos a la cabana del Clot de Chil. Sortim doncs seguint el senderó indicat i que no té pèrdua cap a l'encapçalament de la barrancada que baixa de la Tuca del Món. La major part del senderó està nevat a partir dels 1600 m, així que hem de vigilar amb la neu gelada que trobem. Després d'una bona ascenció arribem, finalment, a la petita però preciosa conca de Chil (en patués "Clot"), des d'on ja es veu la cabana i on gaudim d'unes vistes immenses del massís del Posets-Espadas, tucas de Cambra, tozal del Box i tuca de la Llantia, amb el seu cim punxegut i esmolat com pocs. Damunt nostre mateix tenim la tuca del Món, cim curiós i elegant que es pot veure altiu per damunt el poble de Benasque, i que des d'aquesta vessant és molt menys freqüentat. Segurament aquest senderó es manté actiu gràcies als caçadors, ja que només començar l'excursió ens trobem un senyal de "coto" engolit literalment per un tronc de pi. Tan aviat com les condicions siguin més bones de ben segur que hi fem una altra escapada.
Fem una parada per menjar una mica a la cabana i mentrestant gaudim de la companyia de dos trencalossos, isards i una família de senglars. La pau en aquest racó de món és assegurada, així que en gaudim una bona estona. La tornada la realitzem pel mateix lloc.

cim del Llardana (Posets)