3 de nov. 2012

SENDERONS DEL GLORIETA

Mas de Forès
Fonts del Glorieta
Feia uns dies que tenia la panxa damunt-davall, però aquest matí he decidit que ja n'hi havia prou. Així que, aprofitant que el company Eloi em va regalar uns pantalons per córrer, me'ls he enfundat, m'he posat una samarreta de màniga curta (la temperatura exterior era excel.lent per fer qualsevol activitat) i m'he cordat les Garmont 9,41 que feia temps que no trepitjaven caminets i senderons del Glorieta, la vall que m'acull cada dia.
Feia molts mesos que no anava a córrer i he començat amb la calma pel camí de l'ermita del Remei fins al camí de l'Albiol i el mas de Forès, on he arribat després de 20 minuts. Les sensacions eren bones i les ganes de tirar amunt encara eren més bones, així que he continuat pel senderó del mas de Forès fins a la bassa forestal per agafar el senderó de les Virtuts, per mi un dels llocs màgics d'aquesta vall. La pujada és dura, però mica en mica es va fent camí, fins que a la part superior s'ha de caminar ja que el camí està força malmès. Arribo a l'ermita i el cor em demana més. Continuo pel senderó del mas de Messeter fins a la pista de Montral, que agafo a la dreta fins al mas del Tito i les fonts del Glorieta, on he hagut de sucar els peus perquè el riu baixa a tope... Que maco que és veure aquest espectacle d'aigua. La Najwa, els U2 i els One Republic, i algun que altre "talk" hi han ajudat moltíssim.
De les fonts del Glorieta continuo pel PR en direcció a Alcover fins al molí, on decanto a l'esquerra pel senderó nou que van obrir abans de l'estiu i que baixa fins als molins de Tarrés, on ja s'agafa la pista asfaltada de l'ermita. Però no tenia ganes de fer massa asfalt, així que de seguida he trencat a la dreta pel senderó que comunica amb el camí de l'Albiol, des d'on ja he desfet el camí de l'anada fins a casa.
En total uns 15 km per senderons de muntanya amb un desnivell d'uns 850 m + en un temps total de 2 hores 20 minuts. La vall està preciosa amb els seus colors de tardor... súper recomanable inclús per fer-ho a peu tranquil.lament.