13 de març 2011

BARRANC DE LA PASQUALA I ST JOAN DE LA MUNTANYA

cartell a st Joan // Mas de la Pasquala

Després de la pluja d'ahir, que ja feia falta, avui ens hem llevat amb un sol radiant. Després de fer quatre cosetes m'he posat el pantaló curt i la gorra i hem anat fins al camp de futbol de Montblanc, on hem començat la ruta d'avui.
La idea era pujar i baixar a l'ermita de St Joan de la Muntanya, on feia temps que no anava, però la cosa s'ha allargat una mica més.

Roquer dels Penitents // senderó cap a la font de l'Aigüeta // camí de la Pasquala

Hem començat amb la Tura en direcció a l'ermita de St Joan, però al arribar al primer encreuament hem deixat el senderó que puja pel bosc de Gorrines i hem continuat per la pista de Tàrraga. Hem deixat la pista per pujar pels senderons que la van creuant, fins que en l'últim encreuament hem agafat ja direcció al barranc de la Pasquala pel senderó que puja a les parets del roquer del Penitents, impressionant cinglera on trobem vies d'escalada. D'aquí hem seguit el senderó sempre pel peu de la cinglera fins a baixar a la font de la Pasquala, i uns metres més amunt a la dreta al mas de la Pasquala, on també hi trobem la font.
Continuem pel camí-senderó que recórre tot el barranc fins arribar a la part més alta on trobem una bassa d'aigua per incendis, i on hi ha una font feta amb dos troncs buits.
Agafem direcció O continuant pel camí de la Pasquala creuant una part dels Plans de St Joan fins a trobar una pista forestal que puja amunt a la dreta. Al capdamunt d'aquesta trobarem una fita i un senderó que tira avall en direcció N, i que ens portarà fins a la font de l'Aigüeta, d'aquesta manera no cal anar a tombar al mirador de la Pena.

Ermita de St Joan de la Muntanya

Som ja a la pista de la Pena, que agafem cap a la dreta ja en direcció a l'ermita de la Sta Trinitat, passant primer per les Cent Fonts, que per cert estan destrossant amb una sèrie de tubs per aprofitar l'aigua. Tornem a sortir a la pista de la Sta Trinitat fins a trobar el pal que indica St Joan, on hi arribem 15 minuts més tard. Visita de rigor i satisfacció per saber que aquesta ermita sempre ens sorprèn. Aquesta vegada també hem fet una visita a la cova del Nialó, on Elionor d'Aragó hi visqué en penitència a començaments del s.XV. Enfilem la GR de baixada fins a Montblanc, on tenim el cotxe.