27 de jul. 2008

Aneto 2008

cim de l'Aneto, 3404 m
Doncs, sí, el cap de setmana del 28 i 29 de juny, la Sònia, la Montse i jo vam tornar a agafar la carretera cap a Benabarre, Graus i Ancils, on ens trobariem al vespre amb el Sergi, Màrio, David i Eduard de La Palma d'Ebre. Aquest cop per realitzar l'ascenció al punt més alt del Pirineu: l'Aneto de 3404 m.
Començavem aviat al matí després d'agafar l'autocar a l'Hospital de Benás a les 5h. A les 6.30h ja estàvem a la Renclusa i enfilant cap al Portillón Superior, on arribavem 2 hores més tard i enmig d'una multitud de gent que no és d'extranyar, perquè amb el dia que feia ...
Del Portillón saltavem al glaciar, que aquest any té força més neu que els últims 3 o 4 anys, i en unes 2 i 1/2 h ens plantem al coll de Corones, on fem un moç i enfilem ja les últimes rampes de neu fins al pas de Mahoma i la punta cimera, on arribem unes 6h des de la Besurta. Amb un dia esplèndid, aprofito per deixar una fotografia de la meva família i aixecar una fita en memòria del meu pare mort a Benás fa justament un any.
De baixada el David i jo aprofitem per pujar a la punta Oliveras-arenas, més que res per a la col.lecció de 3 mils.
La baixada sense conseqüències però amb una calor asflixiant que ens provoca un bon mal de cap, que es recupera amb una bona cervesa de nou ja a la Renclusa.
Feliciats a la gent de la Palma per haver conseguit el seu oobjectiu !!
El primer refugi de la Renclusa
pujant cap al Portillón amb les Maladetes al fons
cresta de la Renclusa
Portillón Superior amb el glaciar al fons
pujant cap al coll de Corones
pas de Mahoma
cresta de Salenques: Margalida
David i jo a la Punta Oliveras-Arenas
Podeu veure més fotos a l'adreça de sota