28 de març 2008

Zona Volcànica de la Garrotxa - Vall d'en Bas

ermita de st Feliu del Riu

La setmana santa del 2008 hem anat a a visitar terres gironines, en concret les valls d'en Bas, la dels volcans i la de Sadernes.
Vam començar per la de Sadernes amb un dia resplandent, pero abans passàvem per Besalú per visitar una fira de forja que hi havia a la seva ermita de st Feliu del Riuplaça major. Un cop cansats de tanta gent vam decidir tirar amunt cap a Tortellà, Montagut i Sadernes, que en realitat no és un poble sinó una casa pairal envoltada d'una vegetació magnífica i de l'ermita de Sta Cecilia. Aquí aprofitem per fer un mos i comencem l'excurssió cap a l'ermita de st Aniol d'Aguja pel barranc del mateix nom. Ens trobem gent escalant a les impressionants parets que envolten l'engorjat que hi ha al principi del barranc. Més envant el paisatge s'obre i deixa pas a una frondosa vegetació d'alzina i pi roig protegida en tot moment per murallons de roca que s'alcen un centenar de metres, entre ells el salt de la núvia. Hem canviat els plans, i enlloc d'arribar-nos a st aniol un cop arribats al bonic pont d'en Valentí continuem la pista asfaltada amunt fins arribar a l'ermita de st Feliu del Riu. El temps comença a amenaçar pluja i la vall és massa fonda per aventurar-se.

cingleres de gitarriu
Salt de la núvia
vall de st aniol
escola d'escalada de sadernes
pont d'en valentí
Després d'aquesta bonica passejada, tocava, l'endemà, sortideta amb BTT pels volcans. La ruta va ser la següent: les Preses, fajeda d'en Jordà, GR-2 fins al volcà sta Margarida, Sta Pau, volcà Croscat. En total uns 25 km i 300 m de desnivell per gaudir d'uns boscos impressionants i uns paisatges de conte.
Fajeda d'en Jordà
sender Gr-2
ermita de st miquel de la cot

pujant senderó a la fajeda
tura a la fajeda tornant a les preses

tornant per la fajeda
carrer de sta pau
Per últim i ja que el temps estava empitjorant vam fer una visita al volcà sta margarida i a la vall d'en Bas, els poblets del Mallol, st Privat d'en Bas i els Hostalets. També vam fer la curta excurssió al salt de Sallent que hi ha damunt st Privat. Bonica excurssió per realitzar en una tarda...

cràter del volcà sta margarida