13 de des. 2013

MONTSENY, GUILLERIES I GAVARRES EN BICI

riera d'Avençó
6 de desembre de 2013: Aiguafreda - St Hilari Sacalm
Arriba el pont de la Constitució i en Pito em proposa fer una travessa en BTT per 3 dels massissos més rellevants de les províncies de Barcelona i Girona. Sortim d'Aiguafreda, on ens trobem una boira gèlida, i remuntem la Riera d'Avençó que enllaçarem amb la riera de Burguès, des d'on arribarem a Collformic per una pista que ens ofereix unes vistes excel.lents de bona part del Pirineu, creuant un bosc de conífera amb tonalitats de tardor genial per als ulls. Arribem a Collformic i agafem la pista que baixa cap a la Castanya i que enllaça el GR-5 fins a St Martí de Montseny. D'aquí fem 3 km per la carretera cap a l'esquerra fins a la pista indicada cap al càmping Les Illes, des d'on realitzarem la pujada sorrenca fins al coll de St Marçal, on el bosc està impressionant i ens fa aturar una estona per la nostra maravella.
Arribem a la carratera GIV-5201 després de fer una lleu visita a l'ermita de St Marçal i fer un mos. Continuem cap a la dreta durant 1 km fins que en un revolt de la carretera trobem una pista que arranca a l'esquerra i s'endinsa a la fageda fins a l'ermita de Sta Mª de Lliors, on arribem en un plis-plas i amb força fresqueta. D'aquí a Arbúcies arribem per la carretera del coll de Revell. Són les 15,15h i encara ens queden un parell d'hores de bona llum, així que decidim continuar amb el track que portem per arribar a St Hilari Sacalm. Anem a buscar la riera de la Pineda i comencem a pujar cap a la serra de Malhivern i el coll de Reurell. Aquí decidim girar a la dreta fins a l'ermita de St Miquel de Cladells, des d'on sortim a la carretera GI-551 que en 8 km de pujada ens portarà fins a St Hilari. Jo hi arribo cap a les 18,30h gairebé fosc i negre però sa i estalvi... El sopar, amb crema catalinista de postre, i un bon llit a la fonda Rita valen la pena. Aquest ha estat un dia dur de 75 km i 2500 m+ que m'han cansat, només una mica, je je ...
7 de desembre de 2013: St Hilari Sacalm - Girona
la Castanya i el Turó de l'Home
Ens llevem amb un sol radiant però amb una fresqueta intensa. Estem a 800 m d'alçada i encara hem de pujar una mica fins a trobar la pista que porta a Osor. Hem entrat ja al massís de les Guilleries que també ens rep amb uns boscos increïbles i amb uns colors immillorables. Anem seguint la pista en direcció a l'ermita de la mare de Déu del Pedró i més endevant la Santa Creu d'Horta, datada de l'any 964, i on la gent de St Hilari hi realitza un aplec anual. Ens deixem aconsellar per uns caçadors que ens envien a Collsacodina i baixar cap a Osor per la riera d'Horta. Arribem al poble força freds i amb els camps encara gelats. Disfrutem d'aquest poblet i el seu pont romànic i anem a buscar la pista que puja cap a l'ermita de la mare de Déu del Coll. Podem arribar-hi per pista asfaltada o pel GR, on haurem de caminar un bon tros, fins arribar al coll de Nafré. D'aquí deixem la pista asfaltada que baixa al pantà de Susqueda i continuem amunt fins a l'ermita. Ens quedem maravellats per la majestuositat de l'indret. Fem petar la xerrada amb un parell de ciclistes de la zona i aprofitem per menjar alguna cosa abans de baixar al pantà de Susqueda, des d'on anem baixant per la pista asfaltada i gèlida fins al Pasteral.
A partir d'aquí i fins a Girona seguim la via verda del Carrilet. Arribem a Girona i ens deixem portar pel consell d'en Jaume de pujar fins a la torre Gironella per baixar per la muralla i el castell fins a la catedral mateix. La vista de la capital gironina amb les últimes llums del dia i el Canigó nevat al darrera és espectacular. Anem a buscar la fonda Coll, on passem la nit. En total haurem fet uns 70 km i uns 1500 m+, molt més portables que el dia anterior.

ermita del Pedró
8 de desembre de 2013: Girona - Caldes de Malavella
Fa fresca, però un bon cafè amb llet i unes pastes de poma em refan el cos. Anem a buscar l'entrada de la vall de St Daniel, on ja trobem indicadors cap a l'ermita dels Àngels o Puig Alt (485 m). Bona pujada que realitzo meitat per pista i meitat per carretera. Vistes genials de mitja Catalunya: Montseny, Guilleries, prineu gironí, Canigó, Cap de Creus, Montgrí, illes Medes, Alt i Baix Empordà, etc ... Reculem per la carretera fins a trobar l'entrada cap a St Mateu de Montnegre, una ermita amb un parell de cases totalment genial. El dia promet i ens anem treiem algo de roba. Continuem seguint indicadors fins a Sta Pellaia, on no arribem a baixar per girar a la dreta en direcció a Cassà de la Selva. Anem seguint marques de PR fins al coll de Llumeneres, des d'on ja trobem el camí que ens portarà directe a Cassà de la Selva, passant pel mas de Vilallonga, espectacular. Trobem la via verda de Girona a St Feliu, que seguim durant un parell de km, per anar a trobar una pista que ens portarà a la carretera de Caldes de Malavella, on arribem uns 3 km més endevant. La sorpresa va ser que en pujar al tren per tornar a Barcelona, el tren ens va deixar a l'estació de Sils per voler anar a buscar el vagó on han d'anar les bicicletes. El company ja era mig dins del tren quan aquest va arrancar. Totalment indignant!! Evidentment vaig fer la pertinent reclamació, que espero que almenys es llegeixin... En aquesta jornada haurem fet uns 55 km i uns 600 m+, tots al principi i de cop, bufff...